20. sep. 2007

Karakter modelering

Nå har vi begynt med noe som er skikkelig gøy! Det er nemlig karakter modelering. Vi holder nå på men en jente kriger på en måte. Ho skal ha sverd, rustning, teksturer og være ferdig med skjelett og rigga så alt er klart for litt animering. Får se hva det blir til med det. Men her kommer noen bilder fra prosessen, og noen bilder fra så langt jeg har kommet nå!


En grov start. begynt med øyesokkelen og jobba meg utover.
Fått litt mer form på ansiktet nå, men fortsatt MYE som gjenstår
Stort sett fullført Hodeskallen nå. Nå mangler hals, øre, nese, hake, munn, etc..
Begynt på halsen nå. Og gjort det klart til å lage munnen.
Begynt å bli ferdig med grov arbeidet. Får ikke til munnen ordentlig. men har kommet opp med en løsning, så får se hva morgendagen bringer.
Fått til kjeve benet bakover i hodet. Begynner å bli fornøyd med hvordan det ser ut her.
Lagt inn øyer for å tilpasse og for å se hvordan det blir mot slutten.
Begynt med øret. Ikke så lett å modelere den kroppsdelen her. Heller vanskeli for å se bra ut. Men jeg prøver.
Begynner å likne på ett øre det her. Sikkert mange som kunne gjort det bedre, men det er sånn her som jeg klarte det.
Nå har jeg satt øre fast på selve hodet. Og det kan faktisk begynne og likne på ett ordentlig hårløst hode.

Ett rendra bilde av hvordan hodet ser ut før jeg plasserer det på kroppen.
Her er da ett bilde av kroppen. Har bilder av prosessen der også, men orker ikke å legge ut alt!
Her har jeg satt hode på plass og fått nakken greit til.

Fra Viewporten i 3Ds Max.

Ingen kommentarer: