18. okt. 2007

Obligatorisk oppgave1. Oppdatering

Nå har jeg da jobbet endel timer videre på dette prosjektet. Det kommer her endel nye bilder som jeg har rendra. Er ett lys i scenen for å få litt kontraster bare. Har fått vinkelen lik og er nok ikke mer en kanskje noen få prosent feil så langt. Så det lover bra dette her. Må bare få til lyssettinga og sånt også. Så går det nok bra.








Dette er hva jeg nå har kasta. Jeg fant ut at perspektivet ikke stemte så bra som jeg ville ha det til å gjøre. Og da ble størrelsene feil på alle objektene.
Så jeg begynte på nytt etter at jeg brukte ett par timer på å finne riktig perspektiv. Gjort noen forandringer på rommet ved vinduet og diverse andre ting. Begynte på bordet på nytt. Så NÅ stemmer detnsten 100%.
Lagde en boksfor tv'n sånn at den er ca der hvor den skal henge. Lagde det lille skiltet som står forran vinduet.
Lagd bildene med ramme, skrivebordet og de søyle lysa som er på hver side av rommet
Dette er da så langt jeg har kommet nå. Er ikke så mye inventar igjen og moddelere ¨nå. Tenkte å være ferdig med all moddelering i slutten av neste uke, og begynne med lyssetting og teksturer utover etter neste uke. Skal prøve å få det til nesten like bra som referanse bilde.





Her er ett bilde av hvordan jeg sammenligner. 3d modellen til venstre og orginal bilde til høyre. Begynner å bli bra. Ser at jeg ikke er så veldig galt ute med hvordan ting står og proposjoner.


Så stikk innom innimellom for å se hvordan det går og når sluttresultatet kommer. Gleder meg til å se hvordan det blir! Cheers

1 kommentar:

AWisur sa...

I like :) Fortsatt litt igjen med material setting og lys ser jeg, men det nermer seg veldig, gleder meg til å se det ferdige resultatet ;) Keep it up!