6. sep. 2007

Brio tog sett



Dette er da den første ordentlige oppgaven vi har her på skolen. Å lage ett Brio tog og sette det inn i en scene med skinner. Vi lagde ett bord første dagen, men det var ikke så mye å skryte av! :p


Etter mye ny kunnskap innlært så satt vi igang med å lage disse kjente togene. Vi slet på noen punkter alle o enhver. Bortsett fra michael som var ferdig før vi hadde begynt nesten. Men nå kan jeg vel si meg mer eller mindre ferdig jeg også.
Helt enkelt. Bare tog og skinner.
La til Gulv, vegger, lister nede langs gulvet og sånn trebokser med bokstaver for å prøve og illustrer ett leke rom, for å bare få ett mer personlig preg på det, så ser du jo hvilket navn bokstavene gir. Samme type teppe som jeg har brukt i denne scenen er det hjemme der hvor jeg kjørte lekebiler og diverse andre leker på hjul. Har også lagt åp ett lys for å få litt skygger i bildet.
Annen vinkel og redigert skyggene litt. De var jo helt svarte på det forrige bilde og det er ikke naturlig. selvom ting er svarte så ser man fortsatt konturer og div annet.
Lagt inn diverse objekter som man kan finne på et lekerom. Lego og en klinkekule på toppen av bokstavene som jeg nå har plassert rundt. Ser du fortsatt systemet på hvordan jeg har skrevet Wisur?

Lagt å litt bedre belysning og ikke gjort så mye annet enn det siden forrige bilde.
Hvis jeg lager en animasjons film av dette med at toget kjører rundt banen så Skal jeg legge ut denne også. Håper å se dere tilbake igjen senere når jeg har fått lagt ut ting her. Skal prøve å oppdatere jevnlig.







2 kommentarer:

AWisur sa...

Haha, awsome mann! Genial Blogg! Hvis du går over til AREA LIGHT, vil du få bedre skygger, dem vil også bli svakere i kantene desto lenger skyggene blir dratt. Ellers var det en veldig bra sak. Lagde du toga fra bunn også? Eller fikk dere dem som en del av oppgaven? Hadde vært fett med litt screens fra lage prosessen også :)

Cheers!

Espen Wisur sa...

Vi lagde alt fra bånn. Lagde bloggen samme dag som jeg var ferdig med toget så har ikke så mye bilder underveis. Kan gå på de eldre filene fra 3dsmax og ta bilder.. Har nok rundt 25 filer fra start til slutt! Ordner seg nok. Kan legge ut når jeg har kommet meg på skolen igjen!